常国 良美
   Department   Kawasaki college of Health Professions  ,
   Position   Instructor
Article types その他
Language English
Peer review Peer reviewed
Presence of invitation Invited paper
Title Nursing students’ understanding of children with disabilities in Japanese nursing education: A literature review
Journal Formal name:Journal of International Nursing Research
Abbreviation:JINR
ISSN code:02859262
Domestic / ForeginDomestic
Publisher 一般社団法人 日本看護研究学会
Volume, Issue, Page 1(1),pp.1-7
Total page number 7
Author and coauthor Yoshimi Tsunekuni, ◎ Akemi Nasu
Authorship 2nd author
Publication date 2022/02/01
Summary 医学中央雑誌web版を用い「看護教育/TH or 看護教育/AL」「障害児/TH or 障がい児/AL」「理解/TH or 理解/AL」をキーワードとして検索した.抽出された29件のうち看護学生の障がい児(者)の理解に関した17文献を最終的に分析対象とした.分析は各文献で明らかになった看護教育における看護学生の障がい児(者)の理解に関する知見を読み取り要約した.看護学生の障がい児(者)の理解を効果的に行うための実習指導に関する実践的評価と障がい児(者)看護に関する教育プログラムの構築を検討していく必要がある.